TERO PERGOLA
Hatályos: 2024.07.01.-től visszavonásig
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja a Teroline Bt. mint a szolgáltatást nyújtó, Vállalkozó (továbbiakban: Vállalkozó) által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban a Vállalkozó és a fogyasztónak minősülő magánszemély Megrendelő – ideértve valamely szolgáltatás iránt érdeklődő, Ajánlatot kérő (a továbbiakban: Érdeklődő) szolgáltatást megrendelő és igénybe vevő – (a továbbiakban: Megrendelő) jogainak, kötelezettségeinek és egyéb feltételeinek a meghatározása. (Vállalkozó és Érdeklődő/Megrendelő a továbbiakban együttesen: Felek). A jelen ÁSZF a Vállalkozó és az Érdeklődő/Megrendelő között létrejövő valamennyi szolgáltatás vonatkozásában alkalmazandó; az ÁSZF a Vállalkozó által megtett és a Megrendelő által elfogadott, egyedi feltételeket tartalmazó Ajánlatban (a továbbiakban: Ajánlat) foglaltakkal együtt alkotják a Felek között létrejött Szerződést.
Név: Teroline Bt.
Székhelye: 3067 Felsőtold, Széchenyi utca 73.
Cégjegyzékszám: 12 06 006101
Adószám: 20704270-2-12
Telefon: +36 20 365 5422
E-mail: detty@tero.hu
Képviseli: Biró Bernadett ügyvezető
Árajánlat: a Vállalkozó által az Megrendelő részére az Megrendelő Előzetes egyeztetésegyeztetést vagy Telepítés esetén helyszíni felmérést követően adott, a helyszínparamétereinek, műszaki adottságoknak és az Megrendelő – mint fogyasztó – igényeinek megfelelő személyre szabott ajánlatot.
ÁSZF: a jelen Általános Szerződési Feltételek, amely tartalmazza a Felek közötti valamennyi olyan szerződéses feltételt, amely az Egyedi Szerződésben nem szerepel.
Termékek: valamennyi a Felek Szerződése alapján a Megrendelő által megrendelt és telepítés esetén beszerelésre kerülő eszköz.
Előzetes egyeztetés a Megrendelő által a Vállalkozónak az Árajánlat és az Árajánlat elkészítéséhez szükséges adatok rendelkezésre bocsátása.
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Fogyasztóvédelmi törvény: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
Honlap: www.tero.hu
Telepítés: – az egyedi megrendelésének megfelelően – a Megrendelő Ingatlanán a telepítéshez szükséges berendezések, eszközök leszállítását, a pergola összeszerelését és használatra kész beállítását.
Ptk.: Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény.
Szerződés: a jelen ÁSZF, valamint a Megrendelő és a Vállalkozó között létrejött egyedi vállalkozási szerződés, az Ajánlat összessége.
Szolgáltatás: – az egyedi megrendelésének megfelelően – a Megrendelő részére a megrendelt termékek (Pergola) szállítása illetve igény esetén annak telepítése.
Vállalkozó a megrendelés, szállítás, illetve telepítés menetét az alábbiakban határozza meg.
2.1. Árajánlat kérése
Vállalkozótól az alábbi fórumokon lehetséges árajánlatot kérni:
A megkeresést követően minden esetben e-mailben folytatódik az egyeztetés.
Vállalkozó az írásos megkeresésekre 24 órán belül válaszol.
Vállalkozó a telefonhívásokat kapacitás függvényében kezeli, a nem fogadott hívásokat adott napon 18:00 h-ig visszahívja.
2.2. Személyre szabott árajánlat elkészítése, Előzetes egyeztetés
Vállalkozó és az Érdeklődő az 1. pontban meghatározott csatornákon történt kapcsolatfelvételt követően e-mailben folytat egyeztetést az érdeklődő igényeiről. A megadott specifikációk és egyeztetési folyamat végeredménye alapján 24, de legfeljebb 48 órán belül Vállalkozó elkészíti és e-mailben elküldi az Árajánlat, amely részletesen tartalmazza az anyagokat, a költségeket és a tervezett folyamatokat.
2.3. Követés
Az Árajánlat megküldését követő néhány nap elteltével Vállalkozó kapcsolatba lép az érdeklődővel, hogy megbizonyosodjon arról, hogy megkapta az Árajánlatot és megfelel-e az elvárásainak. Amennyiben kérdése vagy módosítási igénye merülne fel, ebben a fázisban jelezheti, amely alapján szükség esetén új árajánlat kerül megtételre.
Az Ajánlat módosítására annak megküldését követő 3 (három) napon belül van lehetőség.
2.4. Helyszíni felmérés
Amennyiben az Előzetes egyeztetés keretében érdeklődő jelzi, hogy Telepítést is kér, az Árajánlat megtételének feltétele egy helyszíni felmérés elvégzése.
A helyszíni felmérés díjköteles, amely díjat az érdeklődő a helyszíni felmérést megelőzően köteles megfizetni Vállalkozó részére az erről kiállított számla alapján. A helyszíni felmérés díjáról Vállalkozó az Árajánlatban tájékoztatja
az érdeklődőt. Amennyiben megrendelésre kerül sor, az előleg összege a helyszíni felmérés díjával csökken. Érdeklődő a Vállalkozó kérésére e-mail útján annak rendelkezésére bocsátja az előlegszámla kiállításához szükséges számlázási adatait. A számlázási adatok helytelen feltüntetéséből fakadó hibák jelzésére és javítására e-mailben van lehetőség a számla kiegyenlítéséig. A helyszíni felmérés előre egyeztetett időpontban történik. A helyszíni felmérés során Vállalkozó a telepítés helyszínén pontos méreteket vesz, és felméri a telepítési környezet speciális igényeit, mint például a tájolást és a szükséges kiegészítőket (pl. oldalsó árnyékolás, üvegfalak).
A felmérés eredménye alapján 24, de legkésőbb 48 órán belül Vállalkozó végleges Árajánlatot küld.
2.5. Megállapodás kötése
Amennyiben elfogadja az Ajánlatot, azt e-mailben szükséges egyértelműen jeleznie a Vállalkozó részére. Az Ajánlat elfogadásával a Megrendelő egyúttal elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat. Az ÁSZF és az Ajánlat együtt érvényesek. Vállalkozó az Ajánlat elfogadása esetén előlegszámlát állít ki. Az előlegszámlán szereplő díj előlegnek minősül.
2.6. Egyedi Gyártás
Az előlegszámla kiegyenlítését követően Vállalkozó intézkedik a megrendelésben szereplő egyedi méretek és specifikációk szerinti pergola megrendeléséről. A vállalt határidőkről Vállalkozó az Árajánlatban tájékoztatja a Megrendelőt.
2.7. Értesítés és kiszállítási, illetve telepítési időpont egyeztetése
Az egyedi igényekre gyártott pergola elkészültét követően Vállalkozó a teljes díjból fennmaradó összeget kiszámlázza a Megrendelő korábban megadott számlázási adataival. Vállalkozó időpont egyeztetés céljából felveszi a kapcsolatot a Megrendelővel a megrendelés tartalmától függően a telepítésre, vagy szállításra vonatkozóan. Kiszállításra, illetve telepítésre minden esetben a számla kiegyenlítését követően kerül sor.
A Termékek kiszállítására, illetve a telepítésre az egyedi Termékek Magyarországra való beérkezését követő 2 héten belül kerül sor.
2.8. Kiszállítás, Telepítés
A kiszállítás és telepítés a megbeszélt helyszínen történik, melynek költségét az Árajánlatban meghatározott díj
tartalmazza.
3.1. Megrendelő az Ajánlatban foglaltakon kívül köteles a Vállalkozót minden olyan információval, dokumentummal folyamatosan ellátni, amely a Vállalkozó jelen szerződésben vállalt kötelezettségeinek megfelelő teljesítéséhez szükséges. Amennyiben a Megrendelő a Vállalkozót a feladatai ellátásához szükséges információval, illetve dokumentumokkal nem, vagy késedelmesen látja el, úgy ez a Vállalkozó késedelmét és az abból eredő következményeket kizárja.
3.2. Megrendelő köteles a teljesítés megkezdéséhez az előleget megfizetni. Ennek hiányában a Vállalkozó nem köteles a teljesítést megkezdeni, ugyanakkor a Vállalkozó előteljesítésre jogosult.
3.3. Telepítési szolgáltatás megrendelése esetén mind az előzetes helyszíni felmérés, mind a telepítés alkalmával a Megrendelő vagy megbízottja köteles az előre egyeztetett időpontban a Vállalkozó munkatársait, alvállalkozóit beengedni, a tevékenység végzésére alkalmas állapotú munkaterületet a Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. Megrendelő vagy a szerződésben rögzített megbízottja köteles a Pergola telepítése során a helyszínen tartózkodni és a Vállalkozó által a telepítés elvégzése érdekében ésszerűen kért intézkedéseket megtenni.
3.4. Megrendelő köteles az előre egyeztetett időpontban a Szolgáltatás (ideértve a szavatosság/jótállás körében elvégzett feladatokat is) Vállalkozó általi elvégzése érdekében rendelkezésre állni, vagy általa megbízott harmadik személy által biztosítani, hogy a Vállalkozó az ingatlan területére bejusson, és a Szerződés teljesítéséhez szükséges feladatokat elvégezze. Megrendelő köteles a munkavégzés helyét munkavégzésre alkalmas állapotban átadni.
3.5. Megrendelő köteles tájékoztatni a Vállalkozót minden olyan körülményről, amely a kivitelezést vagy beszerzésre kerülő anyagok kiválasztását befolyásolhatja. Megrendelő köteles továbbá a teljesítéssel kapcsolatos esetleges problémákról, felmerülő akadályokról a Vállalkozót haladéktalanul tájékoztatni A tájékoztatás elmaradásából eredő károk miatti felelősségét a Vállalkozó kifejezetten kizárja. A nem megfelelő információnyújtásból eredő késedelem nem számít bele a Szerződés teljesítési határidejébe.
3.6. Megrendelő köteles a szerződésszerűen telepített Pergola átvételére, valamint a vállalkozói díj és az esetleges pótmunka díjának, illetve a bármely okból a Vállalkozónak esetlegesen fizetendő egyéb összeg határidőben történő megfizetésére, amennyiben sem mennyiségi, sem minőségi hiba nincs.
3.7. Megrendelő jogosult a Vállalkozó által a Pergola használatához szükséges oktatásban részesülni és kérdéseit feltenni.
3.8. Megrendelő köteles az előírásoknak megfelelően a Pergolát karban tartani. A nem megfelelő karbantartás miatt bekövetkező állagromlás vagy károk miatt Vállalkozó nem tartozik felelősséggel.
3.9. Megrendelő hozzájárul ahhoz, hogy az átadott Pergolát és az arról készített fénykép- és video-felvételeket Vállalkozó a marketing anyagaiban felhasználja, azokat a nyilvánossághoz közvetítse és a teljesített szolgáltatást referenciaként felhasználja a Megrendelő személyes adatainak sérelme nélkül.
4.1. Telepítés szolgáltatás igénybevétele esetén a Vállalkozó köteles a Megrendelő által az Előzetes egyeztetés keretében nyújtott adatoknak megfelelően tett Ajánlatnak a helyszíni adottságoknak és a Szerződésnek megfelelően az alábbi szükséges Szolgáltatásokat elvégezni:
4.2. A Vállalkozó jogosult a Szerződés teljesítéséhez közreműködőket, (alvállalkozókat) igénybe venni. A Vállalkozó az általa igénybe vett közreműködők (alvállalkozók) számára biztosítja azon feltételeket, amelyekkel a Vállalkozó nevében történő eljárásokat a Megrendelő számára igazolni tudják.
4.3. A Vállalkozó a teljesítést a Megrendelő érdekeinek figyelembevételével, a hatályos jogszabályok alapján köteles teljesíteni.
4.4. Kizárólag termék megrendelés és kiszállítás szolgáltatás esetén a Vállalkozó köteles a Megrendelővel előzetesen egyeztetett időpontban gondoskodni a kiszállításról.
4.5. Telepítés szolgáltatás igénybevétele esetén Vállalkozó köteles a Megrendelővel előzetesen egyeztetett időpontban a munkavégzés helyszínén megjelenni és a helyszíni munkavégzést a Szerződésben foglalt határidőben megkezdeni és teljesíteni.
4.6. A Vállalkozó a Megrendelő rendelkezésére bocsátja a jótállás gyakorlásához szükséges dokumentumokat.
4.7. A Vállalkozó köteles a munkaterület Megrendelőtől történő átvételét követően a vonatkozó munka- és balesetvédelmi, valamint tűz- és környezetvédelmi előírások megtartására.
4.8. Amennyiben a Szerződés teljesítése során olyan körülmény áll elő, amely akadályozza a Szerződés Vállalkozó általi határidőben történő teljesítését, úgy a Vállalkozó haladéktalanul köteles értesíteni a Megrendelőt a késedelem tényéről, okairól és hatásairól.
4.9. Amennyiben a teljesítéshez szükséges bármilyen adat vagy információ nem áll rendelkezésére, a Vállalkozó köteles erre az Megrendelő figyelmét felhívni és megfelelő határidő kitűzésével a szükséges adatok vagy információk megadására felszólítani. Az adatok vagy információk Megrendelő által történő rendelkezésre bocsátásának időtartama nem számít bele a teljesítési határidőbe.ű
4.10. Amennyiben a Vállalkozó azt észleli, hogy a Megrendelő által szolgáltatott adatok helytelenek, hibásak, Vállalkozó köteles az adatok helyességének tisztázása érdekében haladéktalanul egyeztetést kezdeményezni az Megrendelővel. Az adatok helyességének Megrendelővel történő egyeztetésének időtartama a teljesítési határidőbe
nem számít bele.
4.11. Vállalkozó köteles elvégezni az utólag megrendelt, különösen tervmódosítás miatt szükségessé váló munkát is (Pótmunka), ha annak elvégzése nem teszi feladatát aránytalanul terhesebbé és annak költségeit az Megrendelő megfizeti. Felek a pótmunkáról kötelesek előzetesen írásban megállapodni. Felek az e-mail útján történő megállapodást írásbelinek fogadják el.
4.12. Amennyiben a Vállalkozó azt észleli, hogy a Megrendelő által szolgáltatott adatok, információk olyan mértékben helytelenek, hibásak, amelyek nem teszik lehetővé a szerződésszerű teljesítést, úgy a Vállalkozó kezdeményezheti a szerződés azonnali felbontását. Felek a szerződés felbontásáig felmerült költségeikkel kapcsolatban elszámolnak egymással.
5.1. A Vállalkozó által nyújtott szolgáltatásért a Megrendelő az Ajánlatban rögzíttet vállalkozói díjat köteles a Vállalkozó részére fizetni.
5.2. Megrendelő a vállalkozói díj aktuális részletét a Vállalkozó számláján feltüntetett esedékességig köteles kiegyenlíteni a Vállalkozó CIB Bank Zrt.-nél vezetett 10700440 – 74837274 – 51100005 számú bankszámlájára történő átutalással.
5.3. A Megrendelő kifejezetten elfogadja és hozzájárul ahhoz, hogy a Vállalkozó által szerződésszerűen leszállított és/vagy telepített, de az esedékesen fizetendő számla esedékességét követő 15 nappal ki nem fizetett Terméket a Vállalkozó visszabontsa és elszállítsa. Megrendelő kijelenti, hogy a Vállalkozót ebben nem akadályozza.
5.4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a ki nem fizettet termékek elbontásából és elszállításából fakadó költségek őt terhelik.
5.5. A Szerződés szerint fizetendő vállalkozói díjat a Megrendelő az alábbiak szerint köteles megfizetni a Vállalkozónak:
− a Vállalkozó a fizetendő díj 50%-ának megfelelő mértékű előleget, a Vállalkozó által kiállított előlegszámla szerinti esedékességig,
− Vállalkozó az előleg Vállalkozó 5.2. pontban meghatározott banszámlájára történő beérkezését követő 1 munkanapon belül állítja ki a végszámlát, Megrendelő a végszámlát az azon feltüntetett esedékességig köteles kiegyenlíteni.
5.6. Vállalkozó a számlákat e-mail és/vagy postai úton megküldi, vagy személyesen átadja a Megrendelőnek, a Megrendelő által megadott és a Szerződésben rögzített elérhetőségre, címre. A Megrendelő bármely adatában történő változást haladéktalanul, de legkésőbb a változást követő 3 napon belül köteles írásban a Vállalkozónak bejelenteni. A közlés elmaradásából eredő valamennyi következmény a Megrendelőt terheli. A Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt, hogy az általa kiállított számla elektronikus számlának minősül.
5.7. Az átutalások során a Megrendelő a banki átutalás közlemény rovatába köteles a Vállalkozó által kiállított Számla sorszámát feltüntetni.
5.8. Minden a Megrendelő által teljesítendő díjfizetés, az adott összegnek a Vállalkozó számláján történő jóváírásának a napján minősül teljesítettnek.
5.9. A Megrendelő tudomásul veszi és elfogadja, hogy az Áfa felszámítása az adott díjrészlet kiszámlázásának a napján hatályos Áfa tv. rendelkezéseinek megfelelően történik, amely a vállalkozói díj módosulását vonhatja maga után.
5.10. A vállalkozói díj a pótmunka továbbá az Ajánlatban foglaltak kivételével a teljesítéshez szükséges minden költséget tartalmazza. A pótmunkát az Megrendelő minden esetben köteles írásban megrendelni a Vállalkozótól. A megrendelés akkor minősül elfogadottnak, ha azt a Vállalkozó írásban visszaigazolta. A pótmunka díját, annak elvégeztét követően köteles az Megrendelő a Vállalkozónak megfizetni.
5.11. Amennyiben Megrendelő a díj vagy valamely díjrészlet megfizetésével késedelembe esik, a Vállalkozó jogosult a késedelem Ptk.-ban meghatározott jogkövetkezményeinek alkalmazására (így különösen visszatartás joga, késedelmi kamat). Felek megállapodnak abban, hogy a Vállalkozó mindaddig nem köteles a teljesítést folytatni és jogosult azt megszakítani, amennyiben a Megrendelő valamely számla megfizetésével késedelembe esik. Ilyen esetben a teljesítési határidő a Megrendelő késedelmes teljesítésével megegyező időtartammal automatikusan meghosszabbodik.
6.1. Megrendelő tudomásul veszi, hogy megrendelés és kiszállítás esetén az Árajánlat elkészítésére és az Árajánlatra kizárólag a Megrendelő által szolgáltatott adatok alapján kerül sor. Ennek megfelelően a Vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy az Ajánlatban és a Szerződésben meghatározott feltételeket és vagy a fizetendő díjat vagy a teljesítési határidőt egyoldalúan megváltoztassa, amelyről a Megrendelőt tájékoztatja. Amennyiben a megváltozott feltételek a Megrendelőnek nem felelnek meg, a Megrendelő jogosult a Szerződéstől indokolás nélkül elállni, azzal, hogy a már megfizetett előleg 80%-ának visszatérítésére jogosult tekintettel arra, hogy az előleg 20%-ának megfelelő mértékű ellenszolgáltatást a Vállalkozó ezen időpontig már teljesített.
6.2. Felek rögzítik, hogy amennyiben a Megrendelő elállására az előleg megfizetését követően, de még Telepítést megelőzően került sor, akkor a Vállalkozó az előleg összegét jogosult megtartani tekintettel arra, hogy az előleg összege az addig elvégzett munkájának arányos ellenértékével egyenlő. Felek rögzítik, hogy amennyiben az Megrendelő elállására Telepítés megkezdését követően kerül sor, akkor az Megrendelő köteles a Vállalkozónak az előlegen felül a vállalkozói díjból arányosan további 10%-nak megfelelő összeget a Vállalkozónak 2 napon belül megfizetni.
6.3. Amennyiben a Megrendelő a vállalkozói díjat részben vagy egészben nem egyenlíti ki az esedékességet követő 5 napos póthatáridőn belül, a Vállalkozó jogosult a Szerződést a Megrendelő súlyos szerződésszegésre tekintettel felmondani. Telepítés esetén a Megrendelő köteles a Vállalkozó részére előre egyeztetett időpontban bejutást biztosítani, annak érdekében, hogy Vállalkozó a Pergolát, mint annak tulajdonosa, a Vállalkozó költségén leszerelhesse. Leszerelés esetén Megrendelő köteles a leszerelés és az elszállítás költségeit, továbbá a hátralékos vállalkozói díjon felül a vállalkozói díj 10 %-ának megfelelő mértékű kötbért 2 napon belül a Vállalkozónak megfizetni. Az ingatlan helyreállításának elvégeztetése és annak költségei a Megrendelőt terhelik, a Vállalkozó nem köteles az eredeti állapot helyreállítására sem saját, sem pedig a Megrendelő költségén.
6.4. Amennyiben a Vállalkozó a Szerződést a Megrendelő súlyos szerződésszegésére tekintettel felmondja és emiatt a teljesítés a Megrendelőnek felróható okból meghiúsul, a teljesítés állapotától függően a Vállalkozó jogosulttá válik a Berendezések 6.4. pont szerinti leszerelésére és elszállítására, amelynek megtörténtéig a Megrendelő köteles viselni a kárveszélyt.
6.5. Vállalkozó a Megrendelő Vállalkozónak fel nem róható okból történő elállása esetén a Szerződés megszűntetésével okozott kára megtérítésére jogosult, azzal, hogy a kártérítés összege a vállalkozói díjat nem haladhatja meg.
6.6. Megrendelőt nem illeti meg a Fogyasztóvédelmi törvény 20. §-ban meghatározott 14 napos elállási jog, mivel megrendelése olyan nem előre gyártott árura vonatkozik, amelyet utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, és amelyet egyértelműen a személyére szabtak.
7.1. Megrendelő köteles személyesen vagy a szerződésben meghatározott személy útján a teljesítést a Vállalkozó készre jelentését követően azonnal, vagy ha az eset körülményei azt indokolják, legfeljebb két (2) napon belül átvenni.
7.2. Az átadás-átvételről a Felek jegyzőkönyvet vesznek fel, rögzítve az esetleges mennyiségi és/vagy minőségi hibákat, illetve a hibamentes teljesítést. Megrendelő sem rész-, sem végteljesítés esetén nem tagadhatja meg az átvételt olyan jelentéktelen hibák, hiányosságok miatt, amelyek a kijavításuk vagy pótlásuk esetén a rendeltetésszerű használatot nem akadályozzák. Megrendelő az átvételt kizárólag olyan hiba, vagy hiányosság miatt jogosult megtagadni, amely a rendeltetésszerű használatot akadályozza vagy a Vállalkozó által vállalt minőségi előírásoknak nem felel meg. A teljesítés olyan hibáját vagy hiányosságát, amelynek elhárítását a Vállalkozó megfelelő határidőben vállalja, a Felek a határidő megjelölésével írásban rögzítik.
8.1. Vállalkozó kijelenti, hogy rendelkezik a Szolgáltatás nyújtásához szükséges megfelelő szakértelemmel, valamint a Szolgáltatást a tőle elvárható gondossággal nyújtja a Megrendelőnek.
8.2. Vállalkozó kijelenti és szavatolja, hogy harmadik személynek nincs olyan joga, amely a Szerződés teljesítését képező szolgáltatások Megrendelő általi felhasználását akadályozza, vagy korlátozza.
8.3. Vállalkozó kijelenti és szavatolja, hogy harmadik személynek nincs olyan joga, amely jelen Szerződés teljesítése során birtokába jutó üzleti információkat, és személyes adatokat jogosulatlan harmadik félnek kiadja.
8.4. Amennyiben Felek a póthatáridő kérdésében nem tudnak megegyezni, akkor Vállalkozó jogosult a Szerződést 45 napos póthatáridőn belül teljesíteni, a késedelemmel kapcsolatos jogkövetkezmények a póthatáridő alatt nem alkalmazhatóak. Amennyiben Vállalkozó a póthatáridő alatt sem tud teljesíteni, úgy a Felek kölcsönös egyetértése esetén új póthatáridőt tűzhetnek ki..
8.5. Amennyiben a Szerződés teljesítésének késedelme a Vállalkozón kívül álló okokra vezethető vissza, a késedelem jogkövetkezményei a Vállalkozóval szemben nem alkalmazhatóak és az ilyen akadály időtartamával a Vállalkozó teljesítési határideje automatikusan meghosszabbodik.
8.6. Vállalkozó köteles helytállni a hibás teljesítésével Megrendelőnek okozott károkért és mentesíteni a Megrendelőt a Vállalkozó hibás teljesítésével kapcsolatban felmerülő igények alól. Felek a Vállalkozó esetleges hibás teljesítésével kapcsolatban felmerülő kártérítési felelősségét a vállalkozói díj összegének 20%-ában korlátozzák, ide nem értve a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épségét vagy egészséget károkozásért való felelősséget.
8.7. Vállalkozó nem felelős rögzített teljesítési határidő elmulasztásáért és vele szemben a késedelem
jogkövetkezményei sem alkalmazhatók, amennyiben a késedelmet:
− a gyártók, beszállítók tevékenysége vagy annak elmaradása,
− a jelen ÁSZF-ben meghatározott esetek,
− a Megrendelő magatartása vagy,
− Vis Maior események okozták.
9.1. Jótállás
9.1.1. Jogszabályban meghatározott kötelező jótállás biztosítása
A jótállás időtartama:
a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,
b) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.
Megrendelő a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet. Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri. Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra. A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését. Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat. A jogszabályban biztosított jótálláson felül a Vállalkozó önkéntesen további jótállást vállalhat. Az ebből eredő jogait Megrendelő a rendelkezésére bocsátott jótállási jeggyel gyakorolhatja, a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a Megrendelő az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot bemutatja. A jótállási igény teljesítésének nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának visszaszolgáltatása.
9.1.2. A telepítésre vállalt jótállás feltételei
A kivitelezésre, telepítésre Vállalkozó 3 év teljeskörű jótállást vállal. A telepítésre vonatkozó jótállás kiterjed a jótállási időszak alatt a rendellenes működés esetén a Vállalkozó a Megrendelő közreműködésével első lépésben telefonon/e-mail útján megkísérli kijavítani a hibát. Amennyiben ez nem vezet eredményre, akkor a Vállalkozó ingyenesen kiszáll a megvalósítás helyszínére és elvégzi a javítást.
A javítás feltételei:
Termék probléma esetén:
− ha a Pergolára még vonatkozik a jótállás, akkor a disztribútor/gyártó értesítése és a javítás/csere megrendelése,
− ha a jótállási idő már letelt, akkor árajánlat adása a Megrendelőnek a hibás pergola cseréjéről.
Vállalkozó az egyes termékek vonatkozásában nem minősül gyártónak, a gyártói jótállás az egyes gyártóknál érvényesíthető. Ld. gyártói jótállás.
Telepítési, szerelési hiba esetén:
− a hiba 3 éven belüli haladéktalan és díjmentes kijavítása, az e hibára visszavezethető egyéb meghibásodások, bekövetkező károk díjmentes kijavítása, megtérítése.
Ha a jótállás keretében történő kiszállás alkalmával bebizonyosodik, hogy a rendellenes működés nem a Pergola vagy a telepítés hibája miatt keletkezett vagy a Pergolát azt rongáló külső behatás érte, akkor Vállalkozó kiszállási díjat, munkadíjat és a javításhoz felhasznált anyagok költségeit jogosult felszámolni, amelyről Vállalkozó külön árajánlat
keretében nyilatkozik.
A jótállás nem terjed ki villámcsapás, elemi kár, tűz, katasztrófa, háború, földrengés (egyéb vis maior), szándékos rongálás és további olyan esetekre, amelyek felett sem Megrendelő, sem Vállalkozó nem bír ellenőrzéssel.
Vállalási határidők a jótállási időszakon belül:
− Vállalkozó 10 munkanapon belül kezdi meg a javítást.
Amennyiben a hiba kijavításához alvállalkozót vagy a gyártókat kell bevonni, úgy a fenti határidők meghosszabbodnak a gyártó/alvállalkozó teljesítésével.
Jótállási időn túli probléma vagy hiba esetén:
A Vállalkozó a Megrendelő közreműködésével első lépésben telefonon megkísérli ingyenesen kijavítani a hibát.
Amennyiben ez nem vezet eredményre, akkor a Vállalkozó árajánlatot ad a javításra.
Hiba bejelentésének menete:
Megrendelő az észlelt hibát az alábbi módokon jelentheti be a Vállalkozó részére:
− Elektronikus levélben a detty@tero.hu címen. A bejelentés során az alábbi adatok megadása szükséges: név, (telepítési) cím, telefonszám, a hiba leírása.
Vállalkozó a jelen pont szerinti időtartamra, az itt írt feltételekkel jótállást vállal. Vállalkozó mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás ideje alatt a jótállás érvényesítésével összefüggő valamennyi költség a Vállalkozót terheli. Ha a dolog meghibásodásában a Megrendelőt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Megrendelő köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Vállalkozó e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Vállalkozó törekszik arra, hogy az Megrendelő által érvényesített jótállási igény alapján a kijavítást vagy kicserélést a lehető leghamarabb, de legkésőbb, az igény bejelentésétől számított 90 napon belül elvégezze.
A Vállalkozó jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Megrendelő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Megrendelő egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
9.1.3. Gyártói jótállás
Vállalkozó az egyes termékek vonatkozásában nem minősül gyártónak, a gyártói jótállás érvényesítése esetén a Vállalkozó mint forgalmazó jár el, vagy az egyes gyártóknál érvényesíthető.
Az alumíniumból készült szerkezetekre a gyártó 20 év garanciát vállal.
A motorikus részekre a gyártó 5 év garanciát vállal.
Az szövetből készült emelekre a gyártó 3 év garanciát vállal.
A gyártói jótállás kizárólag rendeltetésszerű használat esetén érvényesíthető.
9.2. Kellékszavatosság
A Vállalkozó hibás teljesítése esetén az Megrendelő kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.
Kellékszavatossági igénye alapján a Megrendelő választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Vállalkozó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Vállalkozó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, ha a kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a Megrendelő által elvárható rendeltetésére
figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Megrendelő érdekeit kímélve nem tudja elvégezni, vagy ha a
Megrendelőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Megrendelő jogosult a választott kellékszavatossági jogáról, másik kellékszavatossági jog érvényesítésére áttérni, azzal, hogy az áttérés költségeit köteles Vállalkozónak megtéríteni. Megrendelő mentesül az áttérés költségeinek a megtérítése alól, amennyiben az áttérés indokolt volt vagy arra a Vállalkozó adott okot.
A hiba közlése, elévülés:
A Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni; a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felelős.
Megrendelő a Szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Amennyiben az Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozó nyújtotta számára, akkor a teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele.
A teljesítéstől számított 1 év eltelte után az Megrendelő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Megrendelő a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a Megrendelő a szavatossági igényét a dolognak – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
9.3. Termékszavatosság
Megrendelő jogosult a Termékek hibája esetén a termék gyártójával (előállítójával) vagy forgalmazójával szemben termékszavatossági igényt érvényesíteni. Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítása vagy kicserélése kérhető. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez a fentiekben felsoroltak közül elegendő egy okot bizonyítania a mentesüléshez.
A gyártót a termékszavatosság a termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő jogvesztő. Felek kifejezetten rögzítik, hogy a termékszavatossági igény kizárólag a Berendezések gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolható. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania. Megrendelő a termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági, jótállási és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Megrendelőt a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságtól és a termékszavatosságtól függetlenül is megilletik.
Vállalkozó tájékoztatja a Megrendelőt, hogy Vállalkozó a Megrendelő által bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről külön jogszabályban meghatározottaknak megfelelő jegyzőkönyvet vesz fel.
Vállalkozó a termékszavatossági igény Megrendelő általi érvényesítéséhez szükséges jogokat a Berendezések tulajdonjogának átszállásával egyidejűleg az Megrendelőre átruházza. A termékszavatossági jogok érvényesítéséhez szükséges dokumentumokat Vállalkozó a birtokbaadáskor átadja az Megrendelőnek.
A szavatossági és a jótállási kötelezettség a Termékek kiszállítását követően, telepítés esetén a műszaki átadás-átvételi eljárás sikeres lezárását követően kezdődik.
Nem minősül szerződésszegésnek és a Felek mentesülnek a szerződésszegés jogkövetkezményei alól, ha a Felek egyikének sem felróható okból (vis maior) a Felek bármelyike nem tudja teljesíteni a Szerződésben foglalt kötelezettségeit.
Vis maior körülménynek kell tekinteni azokat az előre nem látható és emberi erővel elháríthatatlan körülményeket (pl.: háború, országos sztrájk, földrengés, árvíz, tűzvész, terrorcselekmény, világjárvány stb.), amelyek nem függenek a Felek akaratától és közvetlenül akadályozzák az adott Felet a szerződéses kötelezettségének teljesítésében.
A Felek ellentétes írásbeli megállapodásának hiányában a szerződéses határidők a vis maior időtartamával arányosan meghosszabbodnak.
A jelen Szerződés szempontjából a fenti nem kizárólagos felsoroláson felül vis maiornak minősül minden olyan esemény, amely kívül esik a Felek érdekkörén, és amelyet a Felek minden tőlük elvárható gondosság ellenére nem tudnak megakadályozni vagy leküzdeni.
Vis maior eset bekövetkezésekor az a fél, amelyik kötelezettségét teljesíteni nem tudja, köteles a másik felet erről a tényről haladéktalanul igazolhatóan értesíteni. Ennek elmulasztása esetén vis maiorra utóbb nem hivatkozhat. A vis maior esemény megszűnése után a Szerződés változatlan feltételekkel teljesítendő.
11.1. A Szerződés megszűnik:
a) a Szerződés teljesítésével (sikeres kiszállítás, illetve telepítés),
b) a Megrendelő teljesítés megkezdéséig történő elállásával vagy a teljesítésig történő felmondásával,
c) a felek közös megegyezésével bármikor,
d) azonnali hatályú felmondással.
11.2. Bármelyik fél jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha a másik fél súlyosan vagy ismételten megszegi a Szerződést vagy annak valamely mellékletében foglaltakat, ha a szerződésszegő fél a jogkövetkezményekre történő figyelmeztetés mellett, legalább 8 napos póthatáridőt tartalmazó írásbeli felszólítást követően sem hagy fel a szerződésszegéssel vagy nem tesz eleget szerződéses kötelezettségének.
11.3. A Megrendelő a jelen szerződéstől a szerződés teljesítésének megkezdése előtt bármikor elállhat, ezt követően a teljesítésig a jelen szerződést felmondhatja. A Megrendelő elállása vagy felmondása esetén köteles a Vállalkozónak a díj arányos részét megfizetni és a jelen szerződés megszüntetésével okozott kárt megtéríteni azzal, hogy a
kártalanítás a vállalkozói díjat nem haladhatja meg.
11.4. A Szerződés 12.1. b)-c) pontjai szerinti megszűnése esetén a Vállalkozó legalább a megszüntetés napjáig járó
arányos díjazásra, a 12.1. d) pont esetén pedig a felmondás napjáig járó arányos díjazásra és az ezen felül felmerült kárának megtérítésére jogosult.
11.5. Felek a Szerződés 12.1. b) és d) pont szerinti megszűnése esetén az elállást/felmondást követő 3 napon belül
kötelesek egymással elszámolni.
11.6. Megrendelőt a jogszabályban és a jelen ÁSZF-ben szabályozottak szerint illeti meg az elállás joga.
12.1. Vállalkozó, mint adatkezelő kijelenti, hogy a Szerződéssel összefüggésben a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályok – így különösen az Infotv. és a 2016/679/EU Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) – rendelkezéseit betartja, Megrendelő adatait a jogszabályoknak megfelelően kezeli, azok védelméről gondoskodik, megteszi a
szükséges technikai és szervezési intézkedéseket.
12.2. Az adatkezeléssel érintett személyes adatok köre elsődlegesen a Megrendelő Szerződésben megadott személyes
adatai, valamint minden további a teljesítés során esetlegesen átadott személyes adat. Megbízott a személyes
adatokat elsődlegesen a Szerződés-, valamint jogszabályi kötelezettség teljesítése érdekében, az adatkezelési
tájékoztatóban megjelölt jogalap alapján, a jogszabályi előírásoknak megfelelő ideig kezeli.
12.3. Vállalkozó az általa kezelt személyes adatokat harmadik személynek csak jogszabály vagy az érintett hozzájárulása
alapján továbbítja, harmadik országba nem továbbítja. Megrendelő a Vállalkozó adatkezelésére vonatkozó
részletes tájékoztatóját a Vállalkozó honlapján (tero.hu) ismerheti meg.
13.1. Felek kijelentik, hogy a Szerződés megkötésével és teljesítésével összefüggésben a másik Féllel és annak tevékenységével kapcsolatban bármilyen módon tudomásukra jutott információ, adat, tény, információ, megoldás, így például a Szerződés tartalma stb., üzleti titoknak minősül. Az üzleti titkot a Felek harmadik személynek nem adhatják át, nem tehetik hozzáférhetővé és a Szerződés teljesítésétől eltérő más célra nem használhatják fel. A titoktartási kötelezettség alól csak a másik Fél adhat írásban felmentést. A titoktartási kötelezettség a Feleket a Szerződés megszűnése után is, időbeli hatály nélkül köti.
13.2. A titoktartási kötelezettség nem terjed ki azokra az információkra:
a) amelyek a nyilvánosság számára rendelkezésre állnak, vagy amelyek a jövőben az információt kapó szerződő Fél hibáján kívül válnak nyilvánossá, vagy
b) amelyek bizonyíthatóan már a szerződés hatályba lépését megelőzően is ismertek voltak az információt kapó Fél számára, vagy
c) amelyek olyan harmadik személy által jutottak az információt kapó fél tudomására, akit, vagy amelyet nem köt titoktartási megállapodás azon szerződő féllel szemben, akire/amelyre az információ vonatkozik vagy
d) amelynek nyilvánosságra hozatalát vagy kiadását jogszabály, tőzsdei szabályzat vagy hatósági rendelkezésteszi kötelezővé, az előírt mértékben és kör részére, amelyre vonatkozóan az arra jogosult Fél a titoktartási kötelezettséget feloldotta.
a. Panaszbejelentés
A Megrendelő szóban vagy írásban közölheti panaszát a Vállalkozással.
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan írtak szerint köteles eljárni.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett fogyasztói panasz kivizsgálását a vállalkozás mellőzheti.
Amennyiben a panaszkezelési eljárás nem vezetett sikerre, Megrendelő számára az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésére.
b. Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található:
http://www.kormanyhivatalok.hu/
c. Bírósági eljárás
Megrendelő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
d. Békéltető testületi eljárás
Amennyiben Vállalkozás a fogyasztónak minősülő Felhasználó panaszát elutasítja, úgy a Felhasználó jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a Felhasználó által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testület – kivéve, ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér – a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A Vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ez azt jelenti, hogy a Békéltető Testület felhívására a vállalkozás határidőn belül köteles válasziratát megküldeni a békéltető testület részére.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testület kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha a Vállalkozás alávetési nyilatkozatot ugyan nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot!
Ez azt jelenti, hogy ha a Vállalkozás a Békéltető Testület kötelezést tartalmazó határozatát a teljesítési határidőn belül nem hajtja végre, a fogyasztó kérheti a bíróságtól a békéltető testület határozatának végrehajtási záradékkal történő ellátását.
A kötelezést tartalmazó határozat esetén az eljárás költségei teljes mértékben a Vállalkozást terhelik, míg a fogyasztó kérelmének elutasítása esetén a felek saját költségeiket viselik, azaz a fogyasztónak semmilyen körülmények között nem kell megtérítenie a vállalkozás költségeit.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak. A békéltető testületek illetékességi területe:
Békéltető testület neve | Békéltető testület székhelye | Illetékességi terület |
Budapesti Békéltető Testület | Budapest | Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület | Pécs | Baranya vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület | Miskolc | Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Heves vármegye, Nógrád vármegye |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület | Szeged | Békés vármegye, Bács-Kiskun vármegye, Csongrád-Csanád vármegye |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Székesfehérvár | Fejér vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Veszprém vármegye |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület | Győr | Győr-Moson-Sopron vármegye, Vas vármegye, Zala vármegye |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület | Debrecen | Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
Pest Vármegyei Békéltető Testület | Budapest | Pest vármegye |
Az egyes békéltető testületek elérhetőségei az alábbi linken találhatók: https://bekeltetes.hu
e. Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalokat jelölte ki a jogszabály. A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
15.1. A Felek kifejezetten megállapodnak, hogy minden a Szerződésből fakadó értesítést, tájékoztatást, közlést és minden egyéb a Szerződéssel összefüggő jognyilatkozatot a Szerződésben meghatározott címre intézve jogosultak és egyben kötelesek megtenni, amely adatok megváltozásáról a felek a változás bekövetkeztét követő 2 napon belül egymást írásban kötelesek értesíteni. A mulasztásból eredő jogkövetkezmények a mulasztó felet terhelik.
15.2. Az írásbeli nyilatkozatokat közöltnek kell tekinteni, ha azt a másik félnek személyesen, törvényes képviselőjének vagy kapcsolattartójának megjelölt személynek bizonyíthatóan átadták vagy kézbesítették. A nyilatkozatokat a címzett lakcímére vagy székhelyére ajánlott-tértivevényes levélként feladott küldeményként megküldve, a címzett lakcíméről vagy székhelyéről „címzett ismeretlen”, „elköltözött” „ismeretlen helyre költözött” vagy „nem kereste” jelzéssel történő visszaérkezése esetén is hatályosnak és érvényesnek, valamint a postára adástól számított 8. (nyolcadik) napon kézbesítettnek és közöltnek kell tekinteni. (kézbesítési vélelem).
15.3. Ahol a Szerződés az e-mail értesítést, tájékoztatást lehetővé teszi, ott a felek az elektronikus levélben küldött értesítést, tájékoztatást kölcsönösen megfelelően közöltnek tekintik az elküldés napján.
15.4. A Szerződés valamely rendelkezésének jogellenessége, érvénytelensége vagy végrehajthatatlansága nem érinti a Szerződés egyéb rendelkezéseinek jogszerűségét, érvényességét és végrehajthatóságát.
15.5. A Szerződés a felek teljes megállapodását tartalmazza. A Szerződés, illetve bármelyik rendelkezése kizárólag a felek kifejezett papír alapú írásbeli megállapodásával módosítható, változatható vagy érvényteleníthető.
15.6. A Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jogszabályok, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyv, valamint az Fgytv. rendelkezései az irányadók azzal, hogy amennyiben a Szerződés az értelmezésre vonatkozó eltérő rendelkezést nem tartalmaz, úgy a Szerződésben alkalmazott kifejezéseket a Ptk. és az Fgytv. rendelkezései szerint kell értelmezni. Amennyiben a Ptk. vagy az Fgytv. és a Szerződés rendelkezései között eltérés állapítható meg és a jogszabály az eltérést megengedi, akkor a Felek jogviszonyára a Szerződésben foglaltak az
irányadók.
15.7. Az ÁSZF e-mail útján közvetlenül megküldésre kerül a Megrendelőnek a megelőző egyeztetés során és az Árajánlattal együtt, valamint folyamatosan elérhető és letölthető a Vállalkozó honlapján: tero.hu
***
Az Árajánlat e-mail útján történő elfogadásával, így a megrendeléssel egyidejűleg kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et a Vállalkozó a Szerződéskötést megelőzően részére hozzáférhetővé és megismerhetővé tette. Kijelenti továbbá, hogy az ebben foglaltakat megértette és tudomásul vette.